Utolsó frissítés: 01.09.2000.
A NOHABok jelenleg a következõ menetrendi mezõkben
szeleplõ vonalakon járnak: 26
(8649/8642 sz. vonatokon), 29
(9705/9714, 9709E/19702/19703/9718, and 9709E/972/975/9706 sz. vonatokon)
and for fast train between Szombathely-Kaposvár sebessel (8807/8864/8863/8806).
Manapság ezeken a vonalakon már fõleg M41-esek vontatnak,
a nyári idõszakban a sok idényvonat miatt M62-esekkel
kiegészítve.
Mozdony | Jelenlegi állapot |
M61,001 | 2000 márciusában a Magyar Vasúttörténeti Park mûködõ mozdonyállományának tagja lett. Csíkos festésû. |
---|---|
M61,002 | Üzemképtelen, elektromos problémák és TC hiány miatt. 2000 augusztusában a Magyar Vasúttörténeti Parkba szállították, alkatrészbázist fog képezni. |
M61,004 | Got the name "TAPOLCA" in 1998 from the name of its home base. Súlyos balesetet szenvedett 1999. június 4-én, 1999. november 23-án selejtezték és Tapolcán szétvágták. A mozdonyszekreény egyik darabját javítás után a Közlekedési Múzeumban fogják kiállítani. |
M61,006 | Az egyetlen menetrendi üzemben maradt csíktalan NOHAB. Gyorsításkor füstöl. |
M61,010 | 1997 májusában sötétbordó, csíkos festést kapott. Folyamatosan használatban van, a dízelmotor az üzemelõ NOHABok között a legerõsebb, legjobb kondícióban levõ motor. |
M61,013 | Mielõtt selejtezték volna (1999. február 10.), a benne lévõ dízelmotort kicserélték a M61,006-ban levõ motorral. 2000 tavaszán Sátoraljaújhelyen felaprították. |
A61,017
(M61,017) |
Narancssárga festésû gép. 1998 májusában Tapolcáról Budapestre került, a Rákos vontatási telepi mozgódarura. Aztán 1999-ben átvette a Pályafenntartás. 2000. március1-tõl száma A61,017. A tervek szerint 130 km/h-ra áttételezik és felújítják. |
M61,019 | 2000 elején megállították, vontatómotorjait az M61,001-be szerelték át. Egyébként mûködõképes és jó állapotban van, bár teljesítménye nem a legnagyobb volt a NOHABok között. |
M61,020 | Ez a mozdony lett a különmenetek és nosztalgia vonatok mozdonya a 004 balesete után. Csíkos festésû. |