A New/New_1998_10_26 könyvtárban található képek listája:
m62_bala.JPG (86757 bytes)
A 29-es vonal legszebb, akarattya-kenesei szakasza. Az alagútból épp egy gyorsvonat lép ki, M62-essel az elején.
Dátum: 1997. 07.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62047.JPG (79191 bytes)
Veterán Szergej, leállítva a parajosban. Néhány héttel a kép készülte elõtt Borkó még látta dolgozni.
Dátum: 1998. 02. 15.
Helyszín: Debrecen
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62_db.JPG (73072 bytes)
Szergejsor Debrecenben: balról: 204, 047, 054 (ez utóbbi selejt, hiába a legtisztább).
Dátum: 1998. 02. 15.
Helyszín: Debrecen
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62067hh.JPG (42005 bytes)
Dátum: 1997.
Helyszín: Hegyeshalom
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62077.JPG (37507 bytes)
Záhonyi Szergej 1997 tavaszán Kelenföldön. A 157-essel együtt kölcsöngépként voltak Fradinál.
Dátum: 1997.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62108.JPG (66466 bytes)
Az 1998 nyári vasútvillamosítási és pályafelújítási munkákhoz Hatvan VF adott Szergejt a 71-es vonalra: a képen látható 108-ast, vagy a 127-est. Itt egy betonozóvonattal látható.
Dátum: 1998.
Helyszín: Veresegyház
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62113.JPG (38655 bytes)
A celldömölki illetõségû M62,113 éppen Veszprémbe indul, hogy visszafelé tolómozdonyként átsegítsen a hegyen egy tehervonatot. Ilyenkor egy Szergej húzza, egy tolja. A tolómozdony Szentgálról gépmenetben visszatér Ajkára.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62m40aj.JPG (99309 bytes)
Kép a dízelvontatás korából: dupla tartalék Ajkán. A M40,117 a gyári és állomási nehezebb tolatási munkákat végzi, a M62,113 pedig toló segélymozdony a hegyipályán a nehezebb tehervonatokhoz. A villamosítás hamarosan eléri e vonalszakaszt is, így ez a színfolt is eltûnik. Addig nézze meg minden vasútbarát!
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62117.JPG (71118 bytes)
Szép színnel. A tetejét még újra kéne festeni. A forgóvázak cseréje is hamarosan megtörténik.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62m61.JPG (53029 bytes)
A 120-as Szergej (Szolnokról kölcsönben) segélyezi a M61,002-t. Ritka, de szomorú látvány. A 02-es NOHAB azóta se jár.
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62149.JPG (54318 bytes)
Egyelõre félreállítva. Tetejének 2/3-adát a GySEV M62,904-estõl örökölte, melyet 1996 nyarán selejteztek és alkatrészbázisnak használták Celldömölkön.
Dátum: 1998. 01. 31.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62159aj.JPG (85152 bytes)
Tehervonat érkezik Veszprém felõl. Szentgálig a vonat elején levõ paripát segítette még a vonat végére kötött 113-as Szergej is. Az azonban már vonatunk elõtt visszajött gépmenetben, ott áll a kép jobb szélén.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62167be.JPG (36566 bytes)
És elõbukkan a ködbõl... Dübörögve és fütyülve. Maga a brutalitás és még 1500 tonna mögötte.
Dátum: 1998. 01. 02.
Helyszín: Beled, Kis-Rába híd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62181.JPG (58557 bytes)
A Siófok-Pécs vonattal Kaposvárra indul, mely vasárnaponként külön közlekedik a S8801-tõl. A mozdony füstjén jól látszik, hogy a motor kormot alig, de olajat és vizet annál inkább tessékel a levegõbe.
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Fonyód
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62182.JPG (72491 bytes)
5 hónappal rendbetétele után már átlagosan piszkos lett. A motor erõsen olajvesztes. Itt éppen egy tehervonattal indul Veszprém irányába.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62182ce.JPG (51288 bytes)
Szép, tiszta mozdony, éppen túl egy forgóvázcserén. A pályaszáma alatt sikerült kiolvasnom a 245-ös pályaszámot, tehát csere történt.
Dátum: 1998. 01. 31.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62188.JPG (56687 bytes)
A Szergejkorszak vége felé közeledve. A kanizsai gyorsforda egyik koszos, de stabil gépe, a 188 éppen megérkezik az Avas nemzetközi gyorsvonattal Kanizsa felõl. Mögötte a 255-ös.
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Balatonszentgyörgy
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62188sm.JPG (39169 bytes)
A 980 sz. Szombathely-Pécs gyorsvonattal. Erre a vonatra Nagykanizsa ad mozdonyt, ameddig ez így lesz, addig ez a vonat Szergejjel fog menni. Legalábbis Kanizsáig.
Dátum: 1998. 05. 23. 04:45
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62193.JPG (60077 bytes)
A 902 sz gyorsvonattal indul Szombathelyre. Füst nélkül!!!
Dátum: 1998. 08. 22.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62197b1.JPG (121969 bytes)
A szombathelyi teherforda egyik gépe Beled felé közelít egy tolatós tehervonattal.
Dátum: 1998. 08. 10.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62197f1.JPG (52540 bytes)
Indulás közben a 197-es. Motorfordulatszám kb. 550. A koromképzõdés oka túlszabályozás is lehet.
Dátum: 1998. 08. 10.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62197f2.JPG (67115 bytes)
Indulás kb. 2000 tonnás tehervonattal. Itt a motor már maximális (750/perc) fordulatszámmal jár. Az itt tapasztalható koromképzõdés valószínû oka a porlasztófúvókák eltömõdése és ezáltal a nagy gázolajcseppek keletkezése. E cseppek egy része korommá ég el.
Dátum: 1998. 08. 10.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62198.JPG (63124 bytes)
Májusban még a parajosban állt, most meg friss forgóvázakkal szolgálatban. A rozzsdás tetõ mutatja, hogy régen használták rendszeresen.
Dátum: 1998. 07. 08.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
fr_atall.JPG (88970 bytes)
A rendezett tehervonat átállítása az irányvágányról a fogadóra.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
fr_kihuz.JPG (74476 bytes)
A rendezett tehervonat kihúzása, átállításhoz.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
fr_gm_be.JPG (82537 bytes)
A kihúzó mozdony gépmenetben visszatér az irányvágányokhoz, miután a kihúzott vonatot a gubacsi kihúzó mozdony átvette a Nyugati fogadóra való átállításra.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
fr_gm_vi.JPG (80803 bytes)
Szergej a péceli úti átjáróban, avagy közúti mozdony?
Átállítós szolgálatra igyekszik Keleti Rendezõbe.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62201.JPG (86517 bytes)
Szombathelyi teherfordás gép, itt éppen Csorna felé halad a 16-os vonalon, kb. 100 km/h-s sebességgel.
Dátum: 1998. 08. 14.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62201be.JPG (74027 bytes)
Itt éppen tolatás közben láthatjuk.
Dátum: 1998. 01. 03.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62208f1.JPG (49441 bytes)
Egy jó combos tehervonattal indul. Jól beállított motorja alig füstöl kormot eközben.
Dátum: 1998. 08. 14.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62208.JPG (101753 bytes)
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Beled, Kis-Rába híd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62210f3.JPG (37625 bytes)
A 908 sz. gyorsvonattal. A nagy kormos füst erõs túltöltésre (regulátorhiba) utal. Ennek bizonyítéka, hogy felpörgés után alig kormoz ez a mozdony.
Dátum: 1998. 08. 22.
Helyszín: Várpalota
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62210f2.JPG (29756 bytes)
A 902 sz. gyorsvonattal indul Szombathely felé. A rendkívüli koromképzõdés egy szûk fordulatszámtartományban (500...550) jelentkezik, ami regulátorhibára (erõs túlszabályozásra) utal a gyorsítás közben. A kilökött korom mennyisége nem több néhány tíz grammnál egy-egy ilyen háznyi füstben. Ez a "kevés" sem tesz jót azonban a finom alkatrészeknek az égéstérben.
Dátum: 1998. 08. 21.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62210.JPG (79002 bytes)
Indulás közben a 908 sz. gyorsvonattal. A mozdony 1995 decemberében kapott fõjavítást.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Széksefehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62210f1.JPG (50011 bytes)
Hanem aztán odapörköltek neki...
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62210sm.JPG (46954 bytes)
A 900 sz. gyorsvonattal érkezett meg.
Dátum: 1997. 10. 26.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62211.JPG (53100 bytes)
Ez egy teherfordás gép, de itt éppen egy gyorssal (901 sz) készül elindulni. Motorja jól beállított.
Dátum: 1997. 10. 24.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62213a.JPG (80691 bytes)
A 904 sz gyorsvonattal érkezett.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62213.JPG (52759 bytes)
A friss fõjavítású mozdony a 903 sz. gyorsvonattal gyorsít.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62214.JPG (65727 bytes)
Gyorsítás közben gépmenetben. Ez a mozdony kevés kormot termel, de olaj is jelentkezik a füstgázokban. Erre utal a füst kissé kékes színe, ami nappal szemben erõsebben kivehetõ. A színjátékot az olajcseppek fénytörése okozza, ez jól hasznosítható az olaj jelenlétének megállapítására.
Dátum: 1998. 08.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62214km.JPG (44276 bytes)
Dátum: 1998.
Helyszín: Komárom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62218.JPG (87051 bytes)
Dátum: 1998. 08. 12.
Helyszín: Beled, KIs-Rába-híd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62m40.JPG (49151 bytes)
A 221-es éppen visszatér Székesfehérvárra a tapolcai forgóvázcsere után. A M40,234-et viszi Balatonfüredre tartaléknak. (Újra Púpos Tapolcán!!!)
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62221tp.JPG (59638 bytes)
Szergej NOHAB forgóvázakon! A különleges látvány annak köszönhetõ, hogy Tapolca VF a Székesfehérvári VF-hez került, és Fehérvár idõnként egy-egy Szergejt ideküld forgóvázjavításra. Ez idõ alatt a mozdony vendégforgóvázakon áll. A pályaszám mellett látható az egykori vörös csillag fehér helye. Ezt a mozdonyt 1990 óta biztosan nem festették újra.
Dátum: 1998. 01. 31.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62223be.JPG (49828 bytes)
Az IC 917 sz vonattal
Dátum: 1998. 08. 15.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62223ic.JPG (62515 bytes)
Az IC 918 sz vonattal
Dátum: 1998. 08. 10.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62223sd.JPG (38298 bytes)
Az 1996 végén fõvizsgás 223-as hol teher- hol gyorsfordázik.
Dátum: 1998.
Helyszín: Szengotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62224fr.JPG (80387 bytes)
Az 1997-es fõvizsgás 224-es a körvsúti forda stabil gépe. Tisztasága mutatja, hogy motorja jól beállított.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62224k2.JPG (74162 bytes)
Dátum: 1998. 03.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62224ke.JPG (70872 bytes)
A körvasúti Szergejek akkor látogatnak a személypályaudvarokra, ha egy-két személykocsit kell közöttük hozni-vinni.
Dátum: 1998. 03.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62225kt.JPG (81907 bytes)
Egy Keszthely-Miskolc gyorssal indulásra vár.
Dátum: 1979.
Helyszín: Keszthely
Fotó: Kovács Tibor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62230pc.JPG (65993 bytes)
A dorogi-rákosrendezõi tartalék és tolatós tehermozdony rendszerint a 230-as.
Dátum: 1998. 03. 19.
Helyszín: Piliscsaba
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62233.JPG (42390 bytes)
A Muntenia (373) nemzetközi gyorssal. A 233-as jelenleg nem jár.
Dátum: 1997. 10. 26.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62235.JPG (61255 bytes)
A 12 db (meglehetõsen vegyes) kocsiból álló S8801 sz vonattal ("fürdõvonat") Kaposváron át Pécsre indul. A mozdony elég piszkos, de a motorja jó állapotban van.
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Fonyód
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62242.JPG (48814 bytes)
Amikor még Szergejek jártak fel a szombathelyi gyorsokkal Budapestre...Amikor még létezett a 242-es. A mozdonyt 1998 február 2-án selejtezték Szombathelyen. A szétvágás Sátoraljaújhelyen történt meg.
Dátum: 198?.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62245.JPG (31549 bytes)
Dátum: 1998. 06. 23.
Helyszín: Rudabánya
Fotó: Sebestyén Ferenc
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62249kt.JPG (60629 bytes)
Egy már régen selejtezett Szergej, a 249-es Balatonvilágos térségében, egy Budapest-Déli - Balatonszemes között közlekedõ reggeli személyvonattal.
Dátum: 1979.
Helyszín: Balatonvilágos
Fotó: Kovács Tibor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62255.JPG (56954 bytes)
Erõs koromtermeléssel elindítja a Sirava nemzetközi vonatot Kanizsa felé.
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Balatonszentgyörgy
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62260.JPG (74282 bytes)
Ez itt tulajdonképpen a M62,060, mely elõbb a 199-es számot kapta (a 199-est selejtezték), majd idén a 260-ast. (az is selejtbe ment). Tetejét még az igazi 260-asról kapta, azért e meglepõ színkontraszt. A mindent túlélõ mozdony aztán harmadik számával elment az Északi Jármûjavítóba, és onnan nemsokára felújítva, EUROFIMA felirattal az oldalán jön majd vissza. Szombathely büszkesége lesz, a szergejkedvelõk nem kis örömére. Éljen a 060-as!
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62262.JPG (54961 bytes)
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62_demj.JPG (46288 bytes)
A 263-as Demján-vonattal (a Westend City Center építkezést kiszolgáló menet).
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62263.JPG (61967 bytes)
A 265-ös "testvére", külcsíne már mintha kicsit vesztett volna fényébõl (legalábbis "öccséhez" viszonyítva).
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62265kp.JPG (53139 bytes)
Egy kispesti irányvonattal, melynek tömege kb 2500 tonna volt.
Dátum: 1998. 11. 05.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62265va.JPG (61424 bytes)
A M62,265 vezérállása is szép tiszta.
Dátum: 1998. 11. 05.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62265gt.JPG (52737 bytes)
Elsõ meglepetésemben gyorsan lefotóztam a M62,265 gépterét. Hogy lehet ilyen tiszta egy Szergej? Hát mindennapos takarítással.
Dátum: 1997. 11. 05.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62266.JPG (36321 bytes)
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Balatonszentgyörgy
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62266ic.JPG (95436 bytes)
A 266-os érkezik a Baross IC-vel.
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Balatonszentgyörgy
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62270f1.JPG (76299 bytes)
Kigyorsítás tehervonattal, közepes korommal.
Dátum: 1998. 08. 14.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62_bz_1.JPG (71053 bytes)
A tolatós teherszolgálat néha azzal is jár, hogy csapot-papot otthagyva el kell menni segélyezni. Itt a 270-es rohant el Répcelakra, hogy Bz-t segélyezzen.
Dátum: 1998. 08. 13.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62_bz_2.JPG (37701 bytes)
A 270-es visszatér Hegyeshalomból, viszi a bedöglött Bz-t Szombathelyre
Dátum: 1998. 08. 13.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62270.JPG (67455 bytes)
Dátum: 1997. 04. 25.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62271.JPG (53037 bytes)
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62502.JPG (59347 bytes)
Egykori széles gép, selejtezve (1998.01.12) majd normál nyomtávra átépítve, hogy el tudják majd vontatni szétvágásának helyszínére. Az ütközõket majd visszahozzák?....
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.