A New/New_1998_11_2 könyvtárban található képek listája:
m40_dina.JPG (31983 bytes)
A M40 mozdony ED 1001 fõdinamója. Bal oldalán van a szellõzõventillátor.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40_kpar.JPG (92291 bytes)
A Púpos kerékpárján látszik a küllõs megoldás a könnyûség érdekében valamint a jellegzetes tengelágybekötés karja is.
Dátum: 1997.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40_tc.JPG (64958 bytes)
A M40 mozdony Ganz TC454 vontatómotorja. Ebbõl fejlesztették ki a V46 TC-motorjait is.
Dátum: 1997.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40_hfej.JPG (39360 bytes)
Egy Púpos hengerfej. Bal oldalon a ferde elõkamrával párhuzamos porlasztótartó hüvely, középen a himbatartók és a két szeleprugó látható.
Dátum: 1996.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40turbo.JPG (75073 bytes)
A M40 mozdony turbófeltöltõje.
Dátum: 1996.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
kulonbs.JPG (93501 bytes)
A képen a prototípus (001, balra) és nullsorozat (003, jobbra) közötti magasságkülönbség látható. A prototípus Gigantok olyan alacsonyra sikeredtek, hogy az áramszedõjük alá bakokat kellett utólag építeni, hogy biztonságosan elérjék a felsõvezetéket. Ugyanakkor a vezérek meg beverték a fejüket.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
prim_atv.JPG (53296 bytes)
A prototípus Gigantok alacsonyságának következménye: a fõtranszformátoron levõ primer feszültség-átvezetés két tagja szinte összeér. A kép a 001-es Gigantban készült.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
legallv.JPG (67387 bytes)
A 001-es Gigant gépterében lévõ fõ légállvány. A kuszaság a prototípusok jellemzõje.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
parajos.JPG (68954 bytes)
A parajosban a 3 selejtezett Gigant áll. Középen a 001-es, amit késõbbi döntéssel megõrzendõnek nyilvánítottak, balra az azóta már szétvágott 002-es, jobbra pedig a 003-as, melynek szekrényét felhasználják.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61m47.JPG (43347 bytes)
Megérkezett a 9715-ös személyvonat. A 002-es NOHAB vontatott, a 2047-es Dacia pedig fûtött. A Dacia engedélyezett sebessége 70 km/h, így az egész vonat sebessége is csak 70 lehetett, még a 100-as pályán is!
Dátum: 1997. 12. 19.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003d.JPG (67442 bytes)
A vasutasnap alkalmával kiállított M63,003. A mozdonyt a M40,203 psz. mozdony hozta Szombathelyrõl.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003e.JPG (60107 bytes)
A M63,003, oldalán a MÁV emblémával, az 1975-ös festési szabály szerint.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003a.JPG (71404 bytes)
A gyönyörûen újrafestett M63,003 a szombathelyi alsó csarnokban. A vezetõállások is megújultak, de a mozdony sajnos nem üzemképes (még?).
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003b.JPG (76079 bytes)
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003c.JPG (64890 bytes)
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003ji.JPG (63097 bytes)
Az eredeti pályaszámtábla a mozdony orrának oldalán, a vezérállásnál pedig a Club jeles tagja.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003s1.JPG (42779 bytes)
A M63,003 már a szombahtelyi alsó csarnokban, de még az átfestése elõtt.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63003s2.JPG (36962 bytes)
A M63,003 már a szombahtelyi alsó csarnokban, de még az átfestése elõtt.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63_forg.JPG (37814 bytes)
A M63,003 forgóváza a festés elõtt.
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m63_tc.JPG (52347 bytes)
A M63,003 Ganz TC 500 vontatómotorjának felfüggesztése
Dátum: 1997. 12. 15.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40905_1.jpg (50989 bytes)
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63007au.JPG (56766 bytes)
Az aranyszínben pompázó V63,007.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63008.JPG (59033 bytes)
Friss fõmûhelyi felújítással.
Dátum: 1998. 07. 08.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63022kk.JPG (73275 bytes)
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Kõbánya-Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63022ny.JPG (53960 bytes)
Dátum: 1998. 05.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
gigantok.JPG (49320 bytes)
A 027 és 031-es Gigantok pihenõje a 15 és 16 sz. vágányokon.
Dátum: 1998. 05.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63030.JPG (85600 bytes)
A Keszthely-Nyíregyháza gyorsvonattal érkezik. Még hosszú út áll elõtte. Székesfehérváron még Tapolcáról érkezõ kocsikat is kap.
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Balatonszentgyörgy
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63034hn.JPG (58698 bytes)
A Budapest-Ferencváros nevû, frissen felújított mozdony a hatvani mozdonyparádén
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63039sv.JPG (56373 bytes)
Dátum: 1998. 08.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63039.JPG (48674 bytes)
Dátum: 1998. 05.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63040v.JPG (57130 bytes)
Dátum: 1998. 03.
Helyszín: Budaõrs vá.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63045.JPG (47661 bytes)
IC-fordában
Dátum: 1997. 11.
Helyszín: Csorna
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63138.JPG (44103 bytes)
Dátum: 1998. 08. 15.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63143.JPG (50753 bytes)
Új forgóvázakkal
Dátum: 1998. 01. 04.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v63152av.JPG (80449 bytes)
Az Avas ngy-tal (202) indulásra vár
Dátum: 1998. 03.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40m63.JPG (55499 bytes)
A szenzációs páros az ajkai vasutasnapon kiállítva: M40,203, M63,003. Egykor mindketten a 20-as vonalat lovagolták büszkén. Ma a M63 mûködésképtelen, a M40 pedig ritkán vetõdik erre vonali szolgálatban.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40oldal.JPG (66628 bytes)
A mozdonyjárdáról ilyennek látszik a Púpos (212).
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Veresegyház
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40228zh.JPG (63750 bytes)
Javítása után Záhonyba került. Ez Záhony elsõ 200-as Púposa. Jelenleg itt mind a 4 alsorozatból (0,1,2,9) található legalább 1 példány.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40228sm.JPG (31672 bytes)
Motorhibával állt meg Szombathelyen.
Dátum: 1997. 11.
Helyszín:
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40232km.JPG (53259 bytes)
1997 eleje óta Komáromban is állomásozik 1-2 db Púpos helyi valamint a 4-es és 5-ös vonal teherforgalmának lebonyolítására. A mozdonyok általában Hatvanból vannak ide kihelyezve, mint pl. a 232-es is.
Dátum: 1998. 08.
Helyszín: Komárom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40232ko.JPG (50191 bytes)
Dátum: 1998. 05. 25.
Helyszín: Komárom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40233.JPG (82502 bytes)
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40234km.JPG (50105 bytes)
Dátum: 1998. 04.
Helyszín: Komárom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40907.JPG (54140 bytes)
Félreállítva. A záhonyi pályaudvar jelentõs forgalomesése miatt sok M40 és M62-es mozdony feleslegessé vált, letétesek lettek, vagy alkatrészbázisként szerepelnek a többi mozdonyhoz.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40910.JPG (50560 bytes)
Ez a mozdony lett volna a M40,010. A záhonyi átrakókörzet igényei miatt azonban a széles nyomtávú M40,5002 lett belõle, amit késõbb M40,910-re számoztak át. Gyári száma 845/1966.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40911_1.JPG (43460 bytes)
A M40,911 a záhoyi egyik olajtelep közelében tolat. A kéményén szikrafogó van.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40911_2.JPG (40348 bytes)
A záhovyi személypályaudvar egyik tartalékos mozdonya, ez jár be az olajtelepekre is.
Dátum: 1998. 06. 07.
Helyszín: Záhony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Szili1067b.jpg (84219 bytes)
Jobbat érdemelne ez az elsõk közt Dombóvárra került Szili!
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1068.jpg (80625 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1069.jpg (90616 bytes)
A 1069-es Szili Kaposvárról érkezett a 825-ös gyorssal,
amit itt egyesítenek a Pécsrõl Budapestre közlekedõ
813-mas vonattal. (Az egyesítést rendszeresen a 214-es
Púpos végzi!)
Dátum: 1998. 10. 02. 14:30
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1147.jpg (80845 bytes)
Az egyetlen dombóvári "befalazott" Szili általában
a Balaton partján továbbít IC vonatokat. Ez a nap kivétel
volt.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, vontatási telep
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Szili1347.jpg (74258 bytes)
Dátum: 1998. 10. 08.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209motor2.jpg (62502 bytes)
A 2209-es Csörgõ Pielstick motorja bevizsgálás után,
visszaszerelés elõtt.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209vezerallas.jpg (512 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209vezerallas_1.jpg (66510 bytes)
A javítás alatt álló 2209-es Csörgõ vezérállása.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
MDmot-3011.jpg (84021 bytes)
A szép színû és szép hangú 3011-es Piroska a 38727-es
személyvonatot hozta Bátaszékrõl. Szép hang ide vagy oda,
igencsak megkínlódott a Mecsek emelkedõin.
Dátum: 1998. 10. 02. 9 óra
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.