A New/New_2000_9_7 könyvtárban található képek listája:
m62147f3.jpg (136455 bytes)
Igen erõs koromképzõdés a vonat indításakor, 550-600 1/perc fordulatnál. A túltöltési hiba a legvalószínûbb oka.
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62147f4.jpg (49881 bytes)
Az m62147f3 képpel összehasonlítva a vonat már sokat közeledett, de a füstképzõdés még mindig erõteljes. Az elnyújtott füstképzõdés lehet a turbófeltöltõk lassú felpörgésének következménye lehet.
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
PICT0028.JPG (-1 bytes)
Ez a szerelvény Zólyom mellett áll egy réten...
Dátum: 2000. 08. 05.
Helyszín: Zólyom mellett...
Fotó: Retezi László
Digitalizálás: Retezi László
PICT0029.JPG (-1 bytes)
Dátum: 2000. 08. 05.
Helyszín: A mai Szlovákiában Zólyom mellett van kiállítva
Fotó: Retezi László
Digitalizálás: Retezi László
PICT0033.JPG (-1 bytes)
A képen látható: második világháborús pánácélvonat gõzmozdony meghajtással és két lövegtoronnyal, a zójomi vár melletti parkban.
Dátum: 2000. 08. 05.
Helyszín: Zójom
Fotó: Retezi László
Digitalizálás: Retezi László
m62141f1.jpg (115475 bytes)
A fõhõs ezúttal az M62,141. A bal oldali felvételen kb. 600, a jobb oldalin 650-700 1/perc forulatszámmal jár a motor. A mozdony 280 tonnás személyvonatot gyorsít. Az erõs füstképzõdés terhelésváltozáskor bekövetkezõ túltöltés eredménye.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Örvényes
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62141f2.jpg (109153 bytes)
Az M62,141 280 tonnás személyvonat gyorsítása közben. 550-600 1/perc motorfordulat táján erõs túltöltésbõl adódó vaskos füstoszlop keletkezik. Az állomási tábla helyzetébõl látható, hogy a két felvétel elkészítése között mennyit mozdult a vonat. A jobb oldali képen a sdízelmototr már csaknem teljes fordulatra felpörgött.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Aszófõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
b-udvari.jpg (104887 bytes)
NOHAB, bájos kis állomásépület, zöld, nyár, Balaton (szép lányok), mi kell még?
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Balatonudvari
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62159f1.jpg (182963 bytes)
Vaskos füst csap fel, amint az M62,159 nekirugaszkodik a 11 kocsival (400 t) az akarattyai emelkedõnek. A dolgot a vezér is kíváncsian figyeli.
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61006ak.jpg (126794 bytes)
Dátum: 2000. 06. 20.
Helyszín: Balatonakali-Dörgicse
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61006cs_1.jpg (83016 bytes)
Dátum: 2000. 06. 20.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61tukor.jpg (132761 bytes)
A NOHAB színe a síneken tükrözõdik, amint a 9718 sz. vonattal Tapolca felé indul
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61006bs.jpg (96029 bytes)
Az 1971 sz. gyorsvonattal
Dátum: 2000. 04. 24.
Helyszín: Badacsonytördemic-Szigliget
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61006tp.jpg (151539 bytes)
Dátum: 2000. 04. 24.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61010bu.jpg (311958 bytes)
A 9714 sz. vonattal Tapolca felé indul
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Balatonudvari
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61010pi.jpg (238008 bytes)
A 9714 sz. vonattal
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Polgárdi-Ipartelepek
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61010cs.jpg (158465 bytes)
A 9714 sz. vonattal
Dátum: 2000. 06. 20.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61010bk.jpg (259671 bytes)
A 9714 sz. vonattal Tapolca felé tart
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61020bf.jpg (102959 bytes)
Megérkezik a 9706 sz. vonattal
Dátum: 2000. 08. 19.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61020r2.jpg (92332 bytes)
A 9714 sz. vonat a révfülöpi állomásra érkezik
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Óvári Mihály
nohiszer.jpg (62639 bytes)
A NOHAB és a Szergej, a MÁV két meghatározó nagydízelmozdonya. A Szergej, a 147-es, 8 évvel fiatalabb, mint a NOHAB (a 20-as). Ennek ellenére külsejük mást mutat.
Dátum: 2000. 06.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62110cs.jpg (78532 bytes)
Dátum: 2000. 04. 24.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62117sv.jpg (156387 bytes)
Szolnoki Szergej kölcsönben Fehérváron. A gép elsõsorban Fehérvár és Komárom között tehervonatozott, de elõfordult természetesen a 29-es vonalon is.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62140rf.jpg (87636 bytes)
Aznap a 9744 sz. vonattal ment Tapolcáról Balatonfüredre, és ahelyett, hogy a 9735-tel továbbment volna Székesfehérvárra, visszafordult a 9744-el (a képen). Valószínûleg nem volt jó "bõrben" a mozdony, ezért járt kisebb vonatokkal a napokban.
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62140cs.jpg (54072 bytes)
A 9735 sz. vonattal érkezik. A vonat 11 kocsiból állt
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62140fu.jpg (93943 bytes)
A 16906 sz. Tapolca-Nyíregyháza mentesítõ gyorssal érkezik.
Dátum: 2000. 06. 30.
Helyszín: Balatonfûzfõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62140bk.jpg (96395 bytes)
A 978 sz. Budapest-Celldömölk gyorsvonattal. Nem vitte végig azt a vonatot...
Dátum: 2000. 04. 24.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62141bu_1.jpg (120311 bytes)
A 8 kocsis 9711 sz. vonattal érkezik.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Balatonudvari
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62147f1.jpg (116820 bytes)
Füstös indulás a 16907 sz. vonattal
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62147f2.jpg (75944 bytes)
Erõsen füstölve elindul a 16907 sz. vonattal
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62149r1.jpg (84525 bytes)
Kölcsöngép a tapolcai vonalon Celldömölkrõl: a jó teljesítményû 149-es a 19702 sz. vonatot gyorsítja Tapolca felé.
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62149r2.jpg (63233 bytes)
A 149-es a 19703-as vonattal Székesfehérvár irányába indul. Ebben a fordulóban areggel a 9709sz. vonatot elõfogatolva Tapolcáról Fehérvárra megy a mozdony és ekkor vagy a 972-975-9706 sz. vonatokkal tesz meg másfél "kört", vagy a 19702-19703-9718 sz. vonatokkal teszi ugyanazt. Ezekben a fordulókban gyakran NOHAB is részt vett 2000 nyarán.
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62150s1.jpg (119115 bytes)
Valójában az M62,049-es látható a képen. Az eredeti elhelyezésû kürtjeit lecserélték.
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62150s2.jpg (143161 bytes)
Egy katonavonattal indult el késõbb. A mozdony középsõ géptértetejének bal oldalán egy hegesztési nyom tûnik fel. A M62,001-052 psz. mozdonyoknak ezen e helyen volt a géptérszellõzõ zsalunyílásuk, melyet késõbb az átalakítás közben felszámoltak (az elrendezés ui. veszélyes volt a fõdinamóra).
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62151sv.jpg (117025 bytes)
Kölcsöngép Kanizsáról
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44156sb.jpg (74216 bytes)
Ez a szépen felújított szentesi Bobó egy premetezõszerelvénnyel a Dunántúli vonalakat járta.
Dátum: 2000. 08. 19.
Helyszín: Szabadbattyán
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62158tr.jpg (155418 bytes)
Ezúttal tehervonaton látjuk.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62158bf.jpg (39987 bytes)
A 9706 sz. vonattal érkezik
Dátum: 2000. 07. 01.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62159bf.jpg (127492 bytes)
In memoriam Krampusz, azaz M62,159. Itt most éppen kölcsönben van a tapolcai vonalon.
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62159bk.jpg (99095 bytes)
A 9711 sz. személyvonatot vártam a megállóhelyen. Már messzirõl hallatszott a jellegzetes, szép Szergejhang. A mozdony még közvetlenül a megálló elõtt is full gázzal vontatott, nem ok nélkül, a vonat 11 kocsiból állt (400 t).
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62159f2.jpg (177405 bytes)
Ez a képsrorozat a 159-es Szergejrõl készült. A legfelsõ felvételen a motorfodulatszám 550, a másodikon 600, a 3-on kb 650, a 4-en teljes gázzal, 750 /perc fordulattal pörög a motor. A füszölés menete utalhat a turbó lassú felpörgésére és nyomáshiányra, de lehet porlasztóhiba is. A motor felpörgésekor a erõs túltöltés is van.
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62159f3.jpg (71663 bytes)
A 159-es Szergej elindul a 3 kocsis 9744 sz. vonattal.
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
dupm62as.jpg (154958 bytes)
Dupla Szergej egy 9712-esbõl született szerelvényvonaton. A 158-as szolgálatképtelensége miatt a 165-ösnek kellett segélyeznie.
Dátum: 2000. 04. 24.
Helyszín: Aszófõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62171ba.jpg (87094 bytes)
A 9704 sz. vonatot vitte a frissen felújított, de kormos tetejû mozdony. A motorhiba csak idõleges volt.
Dátum: 2000. 04. 24.
Helyszín: Balatonaakali-Dörgicse
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175b1.jpg (147551 bytes)
A 19606 sz., Balatonfüred - Szombathely vonattal. 2000 nyarán erre a vonatra nem jutott Csörgõ, Szergejjel vagy Púpossal járt.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Balatonudvari
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175b2.jpg (104302 bytes)
A 175-ös Szergej fõvizsgája 2000. március 30-án volt.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Balatonudvari
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62177bk.jpg (158119 bytes)
Egy kiváló állapotú Szergej a 29-esen, a kép minõsége ellenére talán látható. A gép Nagykanizsáról jött kölcsönbe. Itt a 9713 sz. vonattal látjuk.
Dátum: 2000. 06. 30.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62180ao.jpg (51355 bytes)
Egy másik kanizsai kölcsönszergej a balatoni vonalon, a 180-as, itt a 1696 sz., Tapolca-Nyíregyháta vonattal láthatjuk.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Alsóõrs
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40203rf.jpg (116363 bytes)
2000 nyarán elõfordult, hogy a Szombathely és Balatonfüred között közlekedõ S19606/19607 sz. vonatot Púpos vontatta, M41 helyett.
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62224bf.jpg (55773 bytes)
Fehérvárnak nemcsak Nagykanizsa, Celldömölk és Szolnok kölcsönzött Szergejt a nyáron, hanem Ferencváros is. Itt a 224-est látjuk egy szerelvényvonattal(melyben egy légrugós forgóvázú Bhv kocsi is volt). Aznap még a 230-as Szergej is Fehérváron volt.
Dátum: 2000. 07. 01.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v431185_1.jpg (68271 bytes)
A 19706-os pénteki, tapolcai mentesítõ vonattal érkezett meg a mozdonycsere színhelyére. A vonatot az M41,2212 vitte tovább.
Dátum: 2000. 06. 30.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412117b.jpg (83348 bytes)
Egy szentesi kölcsöngép a balatoni vonalon. Itt éppen a 10 kocsis 9735 sz. vonattal kapaszkodik fel Akarattya felé.
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412122b.jpg (86326 bytes)
Hatvani kölcsöngép a balatoni vonalon, az M41,2122-es.
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412137b.jpg (77215 bytes)
Még egy hatvani kölcsöngép a 29-esen. A jó erõben levõ 2137-es Csörgõ a 9735 sz. vonattal
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412143a.jpg (91228 bytes)
A 978 sz. gyorsvonattal ereszkedik Kenese felé az akarattyai bevágásban.
Dátum: 2000. 06. 28.
Helyszín: Balatonakarattya
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412147.jpg (60651 bytes)
A 19703-as vonatról leakadva, visszatér a fehérvári állomás balatoni végéhez, ott várja meg a 9718 sz. vonatot. Kopott külseje ellenére jó erõben levõ gép.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412192b.jpg (118027 bytes)
A 2000. évi menetrendváltással Celldömölkrõl Tapolcára került Csörgõk egyike, a 19706 sz. péntekenként közlekedõ sebesvonattal Tapolca felé indul
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Balatonudvari
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412212b_1.jpg (99165 bytes)
A 2000. évi menetrendváltással Szombathelyrõl Tapolcára került Csörgõ a 29-es vonalon
Dátum: 2000. 06. 30.
Helyszín: Balatonfûzfõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.